جمعه, 30 شهريور 1403

اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران

  • ساعت : ۱۲:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۶/۲۵ 
  • کد خبر : ۱۴۹۲۴۳
صورتجلسات هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشكی ایران
Agenda and Minutes of AIPPSS' council meetings
متن و صورتجلسه های هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران به تدریج تکمیل می گردد

صورتجلسه های هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

صورتجلسه 112 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

جلسه برای ساعت 18 و نیم تا 20 شنبه 28 بهمن 1402 در اسکایپ هماهنگ شد، با توجه به تصمیم رییس کنگره و مباحث جلسات گذشته، مقرر شد پس از اخذ معرفی نامه مکتوب رییس کنگره، حکم دبیرعلمی بر اساس شیوه نامه صادر شود.  بعلاوه گزارشی از جلسه پنجشنبه در دانشگاه خوارزمی در خصوص مالیات و جلسه امروز اتحادیه ها ساعت 7 تا 9 در نیاوران ارایه و برای جلسه مجدد چهارشنبه قبل از هم اندیشی در شورای انجمن ها هماهنگی شد.

 

صورتجلسه 111 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

نظر به هماهنگی جلسه قبل، جلسه ساعت 18 تا 19 بصورت تلفنی برگزار شد. پس از مشورت های اولیه، گزارش بازدید 18 بهمن از احمدآباد مستوفی و مسائل فوری کنگره 25 ارایه شد.  دکتر طالبی به دلیل مسافرت عدم حضور در جلسه را به اطلاع دکتر صادقی رسانده بودند

 

صورتجلسه 110 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

نظر به ضرورت های جلسه 107 , 108 و 109 هیات مدیره، جلسه برای ساعت 18 و نیم تا 20 دو شنبه 16 بهمن 1402 بصورت مجازی در اسکایپ با حضور دکتر ابراهیم صادقی هماهنگ شد، پس از مقدمه و تشکر دکتر صادقی از سرعت عمل اتحادیه در صدور نامه های لازم و سایت کنگره و مشورت های اولیه، مقرر شد جلسات بعد شنبه 21 بهمن و جلسه بعدی نیز سه شنبه برگزار گردد.

 

صورتجلسه 109 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

نظر به ضرورت های جلسه 107 , 108 هیات مدیره، جلسه برای ساعت 18 تا 19 سه شنبه 10 بهمن 1402 بصورت مجازی در اسکایپ با حضور دکتر ابراهیم صادقی هماهنگ شد، پس از مشورت های اولیه، مقرر شد در صورت وصول نامه مکتوب انجمن حشره شناسی در پاسخ به نامه 29 آبان اتحادیه، حکم رییس کنگره توسط اتحادیه صادر گردد. جلسه به هفته آینده ترجیحا شنبه موکول شد.

 

صورتجلسه 108 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

نظر به ضرورت های جلسه 107 هیات مدیره، جلسه برای ساعت 8 تا 10 سه شنبه 3 بهمن 1402 در اتاق کار دکتر رضاپناه هماهنگ شد، با توجه به ترافیک سنگین ناشی از بارندگی تهران، پس از حضور رییس و خزانه دار جلسه رسمیت یافت و روی سه گزینه مکانی کنگره و دو گزینه زمانی نیز بحث شد و تلفنی مشورت های اولیه اخذ و مشورت های تکمیلی به جلسه هفته آینده ترجیحا یکشنبه موکول شد.

 

صورتجلسه 107 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

نظر به اینکه جلسه برای ساعت 14 شنبه 30 دی 1402 هماهنگ شده بود، پس از تشکیل مجمع عمومی و هم اندیشی 48 از ساعت 18 جلسه جلسه هیات مدیره جدید در سالن رستوران بلوط با حضور دکتر علیرضا صبوری، دکتر علی اصغر طالبی کهدویی، دکتر رفیع نژاد و دکتر رضاپناه برگزار گردید و رییس، نایب رییس و خزانه دار مشخص و صورتجلسه امضا شد تا برای وزارت علوم در اسرع وقت ارسال گردد. بعلاوه با توجه به مباحث جلسه مجمع عمومی و هم اندیشی 48، دو نامه آبان و آذر اتحادیه به انجمن حشره شناسی ایران برای تعیین رییس کنگره گیاهپزشکی بعدی بر اساس شیوه نامه پیگیری شد و دکتر طالبی به حضار اطلاع دادند که آقای دکتر صادقی بازنشسته موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور را بعنوان رییس کنگره معرفی می نمایند.

 

صورتجلسه 106 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

پس از جلسه تسویه حساب کنگره گیاهپزشکی در سالن گفتگو موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور از ساعت 7 تا 9 صبح شنبه 28 مرداد 1402، جلسه هیات مدیره از ساعت 9 تا 11 در سالن مجاور با حضور رییس اتحادیه، دکتر رضاپناه (رییس و منشی جلسه)، دکتر صبوری (متعاقبا بصورت مجازی) و دکتر امینیان تشکیل گردید.  بعلاوه دکتر خیری نیز به جلسه دعوت شدند و نقطه نظرات ایشان در خصوص درآمد و هزینه های اعلام شده (به میلیون تومان و حدود) توسط اتحادیه (90 برای ثبت نام حدود 300 نفر و تنخواه 21 به دبیر اول، 15 به رییس کنگره و در دوفقره 20 به دبیر دوم، ضمنا 4 برای پرداخت نیاز دارند)، موسسه (در آمد از طریق شرکتها 456 اعلام شد و افزون بر هزینه ساختمانی دو و نیم میلیارد تومانی و جبران زحمات 200 میلیون تومانی، هزینه حدود 700 میلیون تومان اعلام شد) و انجمن بیماری شناسی (22 برای ثبت نام 180نفر بدون پرداخت حتی 5 میلیون تنخواه اولیه که متعهد شده بودند) بررسی شد.  با توجه به حواشی جلسه قبل در موسسه و نامشخص بودن درآمدهای دیگر و بحث روی مواردی از هزینه ها، موضوع به جلسات بعد موکول شد. متعاقبا دکتر ارشاد نیز بصورت مجازی به جلسه تلفنی دعوت شدند.

 

صورتجلسه 105 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران و هم اندیشی 47:

در روز 22 مرداد 1402 از ساعت 8 تا 12 (روز تشکلها و مشارکت اجتماعی در کانال اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران) جلسه هیات مدیره اتحادیه بصورت حضوری با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه و دکتر امینیان، خزانه دار و همچنین بصورت مجازی خانم دکتر شیخ الاسلام نایب رییس اتحادیه، دکتر صبوری بازرس اتحادیه به اتفاق بخشی از اعضاء اتحادیه در قالب هم اندیشی 47 به بحث روی موارد در دستور کار پرداخت:

پس از صحبتهای مقدماتی رییس اتحادیه در خصوص مجمع و جلسات اخیر در شورای انجمن های علمی کشور و مقدمات لازم برای مجمع آتی، اعضاء حاضر در جلسه  نقطه نظرات خود و انجمن خود را بیان کردند.

رییس اتحادیه ضرورت مشارکت اعضاء اتحادیه برای حفظ، اعتلا و ایفای نقش اتحادیه در کشور و منطقه، به تقسیم وظائف با سایر اتحادیه های کشاورزی و اتحادیه های عضو شورا در قالب پارلمان انجمن ها و تشکلهای علمی اشاره کردند و افزودند که اتحادیه علمی به عنوان فعال در سلامت غذا شناخته شده و با یاری اعضاء اتحادیه می تواند ضمن ترمیم مبانی مالی و اداری خود برای فائق آمدن بر مشکلات مزمن انجمن ها و تشکلهای علمی و صنفی (مانند طولی شدن ثبت تشکلها، وقت گیر بودن این پروسه، دردسرهای مالیاتی و جوانب تصمیم کمیسیون انجمن ها به حذف انجمن های بدون کارکرد) همت گمارند و شوق لازم را در مجامع علمی و اجتماعی حفظ نمایند کمااینکه همایش نقد لایحه برنامه هفتم با حضور دیگر فعالان اجتماعی محیط زیست ابتدا باعث نگرانی رییس شورا و در نهایت تا ساعت 20 بطول انجامید و شور و شوق را در تشکلها به نمایش گذاشت.

دکتر رفیع نژاد حاضران را به کمیته علمی پنجمین کنگره حشره شناسی پزشکی 29 آبان تا 1 آذر دعوت کردند.

خانم دکتر شیخ الاسلام به تحولات بین المللی تا 2050 در حوزه امنیت غذا اشاره کردند که مورد استقبال سایر اعضاء قرار گرفت.

دکتر علی اصغر طالبی به ضعف بنیادی جامعه کشاورزی اشاره و به راهکارهایی برای برون رفت از حلقه های ضعف اشاره کردند و افزودند چهارمین کنگره حشره شناسی در کرمانشاه 27 تا 29 شهریور برگزار خواهد شد و خواستار حمایت مادی و معنوی اتحادیه شدند.  در خصوص ضعف ساختاری لایحه برنامه هفتم به عدم ارتباط اصولی با مراکز و تشکلهای علمی در تنظیم آن اشاره کردند.

دکتر جوان نیکخواه به دعوت از 9 سخنرانی مجازی بین المللی در کنگره قارچ شناسی 4 تا 6 شهریور در تبریز اشاره و خواستار حمایت مالی اتحادیه شدند.

دکتر سالار جمالی به مشکلات ثبت انجمن و حمایت های قابل تقدیر رییس اتحادیه اشاره و از ایشان تشکر کردند و اعلام داشتند که کنگره نماتدشناسی به 11 بهمن 1402 در همان دانشگاه تربیت مدرس موکول شده است.

دکتر سهیل اسکندری به همایش 26 و 27 مهر در ارومیه در خصوص ایمنی غذا اشاره کردند.

دکتر امینیان ضمن مرور صحبتهای اعضا بر ضرورت هم اندیشی حضوری با اعضا و در وقت طولانی تر تاکید کردند.

رییس اتحادیه ضمن تشکر مجدد از حضور اعضاء حاضر در این جلسه و هم اندیشی هایی که از طریق گروه واتساپ یا ایمیل ویا از طریق پیامک (جلسه اخیر) اطلاع رسانی شده می شود همانند هم اندیشی 46 در حاشیه همایش چهارشنبه، بر ضرورت مشارکت سایر اعضا و حسابداری دو طرفه و بدون تناقض مبتنی بر تهاتر حق عضویت اعضا تاکید و به کنگره علوم علفهای هرز 5 و 6 شهریور در همدان نیز اشاره کردند و در ساعت 9:15 پایان جلسه هم اندیشی و ادامه جلسه 105 هیات مدیره را اعلام داشتند.  در ادامه جلسه ضمن مرور مسایل مالی کنگره گیاهپزشکی و کنگره بیماری شناسی گیاهی به مرور مواردی ازجلسات اخیر هیات مدیره و ایفای نقش در مجمع سالیانه شورای انجمن ها (نوبت دوم) و مباحث بین انجمن ها و اتحادیه ها در عصر 31 تیر 1402پرداختند.

بعلاوه گزارش هم اندیشی 46 اتحادیه علمی در روز چهارشنبه 18 مرداد 1402، همایش ساعت 14 تا 20 روی مباحث اخیر در شورای انجمن های علمی کشور به جلسه ارایه شد.

سلام و عذرخواهی دکتر ارشاد، دکتر پارسی، دکتر پورجم، دکتر هدایت حسینی به جلسه منعکس شد و در پی تماس تلفنی دکتر ارجمندی و مشکلات اینترنتی اتصال به جلسه مجازی، موضوعات با ایشان نیز به شور گذاشته شد و سپس به بانک برای رفع و رجوع مسایل مالی انباشته اتحادیه مراجعه شد.

 

صورتجلسه 104 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

پس از مجمع سالیانه شورای انجمن ها (نوبت دوم) و مباحث بین انجمن ها و اتحادیه ها که با تدبیر رییس اتحادیه رونق خوبی داشت در عصر 31 تیر 1402 و با توجه به نامه های 30 تیر 1402 انجمن قارچ شناسی برای حمایت از کنگره در تبریز و در اختیار قرار دادن کانال اتحادیه، جلسه در روز یکشنبه اول مرداد 1402 از ساعت 11 تا 12 به ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه، دکتر صبوری، خانم دکتر شیخ الاسلام نایب رییس اتحادیه بصورت مجازی در واتساپ برگزار گردید. دکتر امینیان علیرغم اعلام آمادگی قبلی در جلسه غایب بودند و مباحث مربوط به بعد موکول شد.  صرفا با حمایت از کنگره تبریز طبق روال و با توجه به تنگنای مالی اتحادیه و ماهها عدم مراجعه خزانه دار موافقت شد.

گزارش از جلسات با مرکز مطالعات راهبردی پیرامون مسئولیت پذیری اجتماعی، آنالیز ریسک و سلامت غذا و همچنین جلسات تیر ماه شورای انجمن ها و گفتگو با نماینده کمیسیون و نقش اثرگذار اتحادیه به جلسه ارایه شد.  ضمنا قرار جلسه مسایل دو کنگره نیز دوبار توسط دکتر جعفری در ماه گذشته لغو شده است. در پی تماس تلفنی دکتر ایزدپناه، موضوعات با ایشان نیز به شور گذاشته شد.

 

صورتجلسه 103 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

بر اساس تصمیم جلسه گذشته، جلسه در روز شنبه سوم تیر 1402 از ساعت 15 تا 19 به ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه، دکتر صبوری، خانم دکتر شیخ الاسلام نایب رییس اتحادیه بصورت عمدتا حضوری در دفتر رییس اتحادیه برگزار گردید. دکتر امینیان از پیش عذرخواهی نمودند.  با توجه به مباحث مطرح در خصوص کنگره گیاهپزشکی و کنگره بیماری شناسی، مباحث در اتاق رییس موسسه به بحث گذاشته شد و شفاف سازی از طرف اتحادیه انجام شد، اما اطلاعاتی از انجمن بیماری شناسی و میزان مشارکت آنها در هزینه ها کماکان در دسترس نیست.

 

صورتجلسه 102 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران و هم اندیشی 45:

بر اساس تصمیم جلسه گذشته، جلسه در روز یکشنبه 27 فروردین 1402 از ساعت 8:30 تا 10:30 و کار گروه سلامت غذا تا 12:30 با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه، دکتر صبوری، خانم دکتر شیخ الاسلام نایب رییس اتحادیه، دکتر رضا ارجمندی بازرس علی البدل و دکتر بهرام طاهری بصورت عمدتا حضوری در دفتر رییس اتحادیه برگزار گردید. دکتر امینیان به دلیل مسافرت بلند مدت از پیش عذرخواهی نمودند.  قبل و/یا بعد از جلسه ضمن دعوت به جلسه با دکتر ایزدپناه، دکتر هدایت حسینی، دکتر جوان نیکخواه، دکتر ارشاد، دکتر پورجم و دکتر پارسی نیز مشورت شد.

دکتر صبوری به تشریح نکات لازم قبل از برگزاری مجمع پرداختند و ضمن بیان تاریخچه تعاملات انجمن ها در ارتباط با برگزاری کنگره، به وضعیت مالی اتحادیه و کنگره اشاره کردند و همراهی انجمن ها را برای اعتلای اتحادیه علمی بدون حواشی غیرضرور خواستار شدند.  رییس اتحادیه نیز موضوعات مهم و معوقه جلسات اخیر را مطرح و پس از بحث و استماع نقطه نظرات حاضرین و دیگر مدعوین پیشنهاد شد در جلسات بعد موضوع پیگیری و حل گردد.

 

صورتجلسه 101 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

بر اساس دعوتنامه های اخیر، ضمن تبریکات سال نو، جلسه در روز یکشنبه 20 فروردین 1402 از ساعت 8:30 تا 10:30 با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه، دکتر صبوری و خانم دکتر شیخ الاسلام نایب رییس اتحادیه بصورت عمدتا حضوری در دفتر رییس اتحادیه برگزار گردید. دکتر امینیان به دلیل مسافرت بلند مدت از پیش عذرخواهی نمودند.  پس از جلسه از دکتر پارسی و حمایت هایشان در برگزاری کنگره گیاهپزشکی تشکر شد.

دکتر صبوری به انتشار کتاب مجموعه مقالات کنگره گیاهپزشکی و ضرورت آخرین پرداخت اشاره کردند، سپس وضعیت مالی اتحادیه، عدم دسترسی به خزانه دار برای پرداختهای ضروری با توجه به حجم برنامه های در حال اجرا و پیگیری، مجددا مطرح گردید.

موضوعات مهم و معوقه جلسات اخیر مطرح و پیشنهاد شد در جلسه دیگری، ترجیحا هفته آینده همین ساعت با حضور مهمانان مربوط مجددا بررسی گردد تا امکان برگزاری جلسه مجمع فراهم گردد.

 

صورتجلسه 100 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

با توجه به ضرورت های جلسه 12 دی 1401، جلسه فوری در روز یکشنبه 11 دی 1401 و دوشنبه 12 دی 1401 از ساعت 14 تا 15 تلفنی با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه با خانم دکتر شیخ الاسلام نایب رییس اتحادیه و مهمانان: دکتر هدایت حسینی، دکتر سهیل اسکندری، دکتر محمدحسین شجاعی و دکتر بهرام طاهری برگزار شد.  با توجه به شرایط اینترنت واتساپی و تلفنی با دکتر صبوری و دکتر امینیان نیز صحبت شد که نظرات کارگروه سلامت غذا را صائب دانستند.

ضمن آمادگی و هماهنگی، جلسه 12 دی 1401 در دفتر مطالعات استراتژیک آب و کشاوری، اتاق بازرگانی که به سلامت غذا اختصاص داشت گزارش جلسه ارائه شد: پس از صحبت های آقای مهندس کشاورز، معاون پژوهشی مرکز مبنی بر ضرورت نهادی برای رصد آلاینده ها در کشاورزی در اتاق بازرگانی، رضاپناه، رییس اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران و دانشیار موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در حضور مدعوینی از سازمان حفظ نباتات، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور و همچنسن نمایندگان کارگروه اعتلای سلامت اتحادیه علمی، خانم دکتر شیخ الاسلام، دکتر سهیل اسکندری، دکتر محمدحسین شجاعی و همچنین آقای دکتر بهرام طاهری بر نظام منسجم آنالیز ریسک در کشور و منطقه شرح وظائف پروژه آسیب شناسی سلامت محصولات کشاورزی و راهکارهای ارتقاء سلامت را ارایه دادند و به سلسله هم اندیشی 42، 43 و 44 اتحادیه در بین نمایشگاه های نهاده ها پیش رو اشاره داشتند

علی القاعده باید منتظر صورتجلسه جلسه فوق باشیم تا کارگروه سلامت غذا و نمایندگان فوق الذکر پروپوزال تهیه نمایند.  با توجه به حجم کارهای پیش رو تقسیم وظائف اعضا هیات مدیره و رساندن تنخواه گردان مناسب برای امور جاری، از جمله برای غرفه آبرومند در نمایشگاه تولیدکنندگان نهاده ها ضروری است.

ضمنا گزارش جلسه روز شنبه 3 دی 1401 دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی میزبان شورای سیاستگذاری رویداد سلامت محیط زیست و پایداری نیز به جلسه ارایه و در خبر نخست وبگاه اتحادیه نیز منعکس شد: رییس اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران بعنوان مشاور معاونت زراعت در جلسه حاضر و ضمن استقبال از این حرکت، خواستار نظم آفرینی برای سیستم منسجم آنالیز ریسک و اتاق تهاتر تجارب در این زمینه در همین دانشگاه که در جوارش چندین مرکز علمی، نمایشگاه و صدا و سیما قرار دارد، شد تا صرفا با جایزه به تجارب موجب وهن این موضوع نشوند و بطور اصولی و نه رو بنایی به سمت One health (سلامت منسجم یا سلامت واحد) حرکت کنیم.  این در حالیست که در اکتبر، کره جنوبی میزبان اجلاس جهانی در زمینه ارگانیک بود و دبیرکل سازمان ملل نسبت به جنگ انسان با طبیعت در اجلاس جهانی تنوع زیستی سازمان ملل هشدار داد (توافق تاریخی زیست محیطی در مونترال: یکی از بزرگ‌ترین نقاط اختلاف کماکان کاهش سم‌های دفع آفات و کودهای شیمیایی در کشاورزی است.  به نظر می رسد اتحادیه اروپا می‌خواهد هر چه زودتر این مشکل را در توافقنامه بگنجاند ولی نمایندگان کشورهای نیم‌کره جنوبی نیاز مبرم به افزایش تولید مواد خوراکی برای حل بحران غذایی دارند و در این راستا خواهان استفاده بیشتر از سم‌های دفع آفات هستند.)

موارد قابل پیگیری جلسات اخیر به جلسات بعد موکول شد.

 

صورتجلسه 99 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز یکشنبه 27 آذر 1401 از ساعت 14 تا 15 تلفنی با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه با خانم دکتر شیخ الاسلام نایب رییس اتحادیه صحبت و تلاش شد که واتساپی با دکتر صبوری نیز صحبت شود که ممکن نشد، لذا مقرر شد جلسه دوشنبه 28 آذر نیز ساعت 14 تا 16 ادامه یابد.  با دکتر امینیان نیز تلفنی صحبت شد، خوشبختانه تماس ها برقرار و جلسه با حضور همه اعضا برگزار گردید

گزارشی از جلسه مجازی پنجشنبه 24 آذر ساعت 13 تا 15:15 به جلسه با اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی مدرن و انجمن های فعال در جلسات تبیین برنامه هفتم ارایه شد

گزارشی از جلسه 22 آذر انجمن ها و تشکلهای علمی با معاون پژوهشی وزارت علوم و رییس شورای انجمن ها که در جلسه 24 آذر ارایه شد تقدیم این جلسه نیز شد.  رییس اتحادیه علمی نکات مهمی به نیابت از انجمن ها و تشکلهای علمی در این هم اندیشی مطرح کرد.  با عدم عنایت برخی انجمن ها جلسه در حال تبدیل شدن به جلسه مشکلات کمیسیون انجمن ها با تعدد انجمن ها می شد که به عنوان مخالف با هر گونه تعجیل و عدم کمک به انجمن ها (البته برخی انجمن ها از حمایت ویژه برخوردار بوده و هستند، حمایت از صدر دستی بندی انجمن ها بهتر از طرح موضوع ادغام و حذف انجمن های ذیل لیست نیست؟) صحبت شد که مورد تشویق حضار قرار گرفت و قرار شد جلسات تکمیلی برگزار کنند

گزارش دو جلسه معاونت زراعت برای اثرگذاری در دو نمایشگاه دی ماه و حتی فاصله بین آنها ارایه شد

امکان عضویت اتحادیه در TIPI و همکاری با دانشگاه بوکو مطرح و استقبال شد.  مقرر شد در مقابل نایب رییس دانشگاه، نایب رییس اتحادیه تفاهم نامه را امضا و رضاپناه بعنوان فرد در تماس معرفی شوند و بودجه ای به این حرکت اختصاص داده شود تا ارتباطات برقرار شده در این شرایط حفظ، تشویق و ارتقاء یابد.

با توجه به نامه 6 آذر موسسه به اتحادیه که البته 21 آذر وصول شد، مبنی بر تامین کسری هزینه برگزاری کنگره گیاهپزشکی با معاون موسسه مذاکره و نیاز انجمن ها و تشکلهای علمی مطرح و پیشنهاداتی برای حل اساسی مشکل، رعایت حال انجمن ها و تشکیل کنسرسیومی برای پیگیری مشکل رو به تزاید ارایه شد. مقرر شد در جلسات آتی مسایل هر دو کنگره مجددا به بحث گذاشته شود و با توجه به دعوت اتاق بازرگانی در روزهای آتی، جلسه یا جلسات بعدی هیات مدیره و کارگروه سلامت غذا فوری و ضروری خواهد بود.

 

صورتجلسه 98 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران و هم اندیشی 41 اتحادیه علمی:

در روز یک شنبه ششم آذر 1401 از ساعت 11 تا 15:45 بصورت تلفنی، بعد در کانال اتحادیه بصورت مجازی و از ساعت 14:45 موازی در اسکایپ با ریاست دکتر رضاپناه (و همچنین بعنوان منشی جلسه) رییس اتحادیه، پیرو اطلاعیه در گروه واتساپ اتحادیه و ایمیل 1241 مورخ 5 آذر جلسات برگزار و ضمن بررسی نامه های واصله و صادره، از جمله نامه ۲۸ شهریور به وزیر و عضو هیات دولت در ارتباط با الزامات دوره انتقال به عصر اکولوژیک، به دستور کار مشترک جلسه هیات مدیره و هم اندیشی پرداختند

جلسه با حضور و مشارکت مهمانان هم اندیشی 41، خانم دکتر شیخ الاسلام و آقای دکتر صبوری تشکیل شد

ضمنا دکتر امینیان، دکتر رضا ارجمندی، دکتر هدایت حسینی، دکتر ارشاد، دکتر باقر محمودی و دکتر جواد رفیع نژاد قبل از جلسه، ضمن تشکر از برقراری جلسه و اعلام نقطه نظرات بواسطه عدم امکان حضور عذرخواهی کردند

دستورکار: (با توجه به سوابق حضور منسجم اتحادیه در نمایشگاه اگروتک 1395، اطلاعات مربوط روی صفحه کنسرسیومها و قراردادها وبگاه اتحادیه، تجارب شخصی از جلسات علمی در نمایشگاه های بین المللی آلمان (بیوفاخکره جنوبی (اکتبر 2022) در استان اکولوژیک و سوابق همکاری با دو نمایشگاه نهاده ها در پارک گفتگو سال قبل) نحوه حضور و همکاری در دو نمایشگاه بفاصله چند روز در دی ماه 1401 در ایران مال (13 تا 16 دی 1401) و نمایشگاه بین المللی (19 تا 22 دی 1401) و احیانا مسایل مد نظر راسای انجمن ها و تشکلهای عضو اتحادیه

در هم اندیشی 41 نیز دکتر ابراهیم پورجم رییس انجمن نماتدشناسی ضمن تایید حضور در نمایشگاه های نهاده ها به دقت در حفظ حرمت انجمن های علمی و لوگو آنهااشاره کردند و مخالف بهره برداری شرکتها از لوگو انجمن ها و تشکلهای علمی بودند.  بعلاوه با توجه به آخرین گزارش سازمان غذا و دارو و ضعفها و نابسامانی ها در وضعیت سم و کود، خواستار تلاش همه برای تبیین شیوه های درست و کمک دولت و مسئولیت پذیری اجتماعی نمایشگاه های مربوط شدند.  دکتر جوان نیکخواه، رییس انجمن قارچ شناسی ایران پیشنهاد کردند، مواد و روشهای حضور فعال در این نمایشگاه ها احصاء گردد و شرکتهای تولید قارچ خوراکی را برای پل ارتباط با کنگره و این نمایشگاه ها معرفی کردند.  دکتر علی اصغر طالبی رییس انجمن حشره شناسی ایران ضمن توجه به مخاطرات سموم، از شرکت های تولیدکننده با صلاحیت حمایت کردند و با اشاره به جلسه ای با آقای رمضان نژاد، هنگامی که رییس نظام مهندسی کشاورزی بودند، خواستار استخدام کارشناسان گیاهپزشکی در تمامی داروخانه های گیاهپزشکی شدند.  خانم دکتر جهانشاهی افشار نیز بعنوان نماینده انجمن نماتدشناسی ضمن تسهیل ارتباط اسکایپ بر حل وضعیت ترکیبات متعدد نماتدکش بیو تاکید کردند.

دکتر رضاپناه، رییس اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران ضمن جمع بندی جلسه 98 هیات مدیره و هم اندیشی 41، به تلاشها برای ادغام این دو نمایشگاه، کاهش هزینه های مضاعف و غیر ضرور و بجای آن افزایش نقش تشکلها و انجمن های علمی برای ارایه دستاوردها پیشنهاد نمود.  بحث پیرامون مسایل ملی و بین المللی که برخی حل نشده و مزمن انباشته شده است (به بهانه جای محدود در محل برگزاری نمایشگاه ها در سال و سالهای قبل)، مثل حل مسایل مربوط به آلاینده ها در قالب آنالیز منسجم ریسک که گاه به آبروی صادرات محصولات کشاورزی و اعتماد داخلی ضربه جبران ناپدیر زده است، در یک نمایشگاه جامع ممکن خواهد بود؛ لذا از محوطه هتل بلوط در پردیس گیاهپزشکی، روبروی نمایشگاه بین المللی برای جذب واردکنندگانی که هزینه مضاعف در نمایشگاه بین المللی را بر نمی تابند، استفاده نمایند که از تجربیات برگزاری جلسات تنگ ماهی در هتل بلوط در زمان برگزاری بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران و دانش و تجربه سازمان حفظ نباتات، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و دفاتر انجمن های علمی عضو اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران برای ارتقاء سطح تعاملات علمی نیز بهره برداری بهتر نمایند و گام های منطقه ای شدن نمایشگاه نهاده ها (بذر، ماشین آلات، کود و آفتکشهای و حتی نهاده های بیو و ارگانیک) و امکان حضور نمایندگان کشورهای همسایه نیز ممکن و تبادل تجارب ممکن تر شود.

 

صورتجلسه 97 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز پنج شنبه 24 شهریور 1401 از ساعت 17 تا 18 مجازی با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه بصورت واتساپی برگزار شد (با حضور آقای دکتر صبوری و خانم دکتر شیخ الاسلام)

مسایل کنگره به بحث گذاشته شد

 

صورتجلسه 96 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز سه شنبه هشتم شهریور 1401 از ساعت 11 تا 13 مجازی با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه در کانال وبینارهای اتحادیه علمی برگزار شد (با حضور آقای دکتر صبوری و دکتر امینیان، خانم دکتر نتوانستند ارتباط برقرار کنند)

برنامه اولیه کنگره مجددا به بحث گذاشته شد و نقطه نظرات واصله از هم اندیشی قبل نیز اعمال و به سوالات حضار پاسخ داده شد

 

صورتجلسه 95 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز سه شنبه اول شهریور 1401 از ساعت 11 تا 13 مجازی با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه در کانال وبینارهای اتحادیه علمی برگزار شد (با حضور آقای دکتر صبوری و دکتر امینیان، خانم دکتر نتوانستند ارتباط برقرار کنند)

برنامه اولیه کنگره به بحث گذاشته شد، پیشکسوتان، حضار و راسای انجمن ها نیز با حضور در جلسه نقطه نظرات اصلاحی و ارشادی خود را ارایه فرمودند و برنامه اولیه روی وبگاه کنگره تثبیت شد تا افراد ثبت نام کرده بتوانند برنامه ریزی لازم برای حضور در کنگره و برنامه های پری کنفراس و پست کنفرانس داشته باشند

 

صورتجلسه 94 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز سه شنبه 25 مرداد 1401 از ساعت 15 تا 16:30 حضوری با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه برگزار شد (با آقای دکتر صبوری تلفنی صحبت شد)

با توجه به تفاهم نامه کنگره گیاهپزشکی با دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی مجددا تاکید شد تا موازی کاری صورت نگیرد و طبق مصوبات هیات رییسه کنگره، حق ثبت نام کنگره بیماریها نیز به حساب اتحادیه می بایست واریز می شد.

فایل اکسل 178 مقاله کنگره بیماریها نیز وصول و معیار کار قرار گرفت

گزارشی از حضور رییس اتحادیه در مجمع عمومی شورای انجمن ها و طرح دو موضوع بطور کتبی و یک مورد شفاهی در مجمع مجدد ارایه شد.

چک قبلی در وجه دکتر خیری، رییس کنگره امضا و چکی برای آینده امضا شد

 

صورتجلسه 93 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز یک شنبه 23 مرداد 1401 از ساعت 10 تا 11:30 حضوری و تلفنی با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه برگزار شد (با آقای دکتر امینیان تلفنی صحبت شد)

پس از جلسات هیات رییسه کنگره گیاهپزشکی به ویژه جلسات 18، 19 و 20 مرداد، مجددا بر تفاهم نامه کنگره گیاهپزشکی با دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی تاکید شد تا موازی کاری صورت نگیرد، البته باز بودن سایت ثبت نام کنگره بیماری شناسی و وصول وجوه ثبت نام در حساب آن کنگره سبب کاهش ثبت نام در کنگره گیاهپزشکی شده است.

خانم دکتر شیخ الاسلام از ضرورت تهیه نامه ای به مجلس برای کاهش مصرف سموم، تضمین سلامت غذا و حتی فعالیت های اجرایی مثل کشت عمودی تاکید کردند.

گزارشی از حضور رییس اتحادیه در مجمع عمومی شورای انجمن ها و طرح دو موضوع بطور کتبی و یک مورد شفاهی در مجمع: از طرف اتحادیه، تلاش برای عضویت انجمن های علوم پزشکی در شورا، امکان وکالت اتحادیه از انجمن هایی که وکالت بدهند به اتحادیه در مجمع قبل فراهم نبود، در این مجمع و مجامع بعدی ممکن باشد و با توجه به مباحث پیرامون قانون تشکلها موضع منسجم پس از بحث و بررسی اتخاذ شود.

گزارشی از وضعیت کنگره گیاهپزشکی به جلسه ارایه نمودند و با توجه به مشغله فرصت مطالعاتی در پیش زودتر جلسه را ترک کردند

 

صورتجلسه 92 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز سه شنبه 31 خرداد 1401 از ساعت 13 تا 17 حضوری در دفتر دکتر حسین جعفری، معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)

در دو مرحله جلسه هیات مدیره ابتدا به ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه (با حضور خانم دکتر شیخ الاسلام ، آقای دکتر خیری و آقای دکتر امینیان و بعد از هماهنگیهای معمول اتحادیه) برگزار شد و سپس در مرحله دوم، جلسه مشترک با  دو انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران و انجمن حشره شناسی ایران از ساعت 14 آغاز و با ریاست دکتر طالبی جلسه ادامه یافت.  هماهنگی برای حضور مجازی به دلیل قطع برق تات ممکن نشد.

با توجه به لغو مکرر جلسه مشترک با دو انجمن از دی 1400 تاکنون، جلسه با توضیحات مبسوط در 45 دقیقه، دکتر طالبی (رییس انجمن حشره شناسی ایران) مبنی بر ابعاد گسترده رشته گیاهپزشکی و ضرورت مشارکت تشکلهای علمی در کمک و حمایت از فعالیت های دانش بنیان اشتغالزا، از معاون پژوهشی سازمان تات و وزارتخانه های مرتبط، کمک به انجمن های علمی را مطالبه کردند تا برای مثال انجمن ها به سلامت غذا و ارزیابی سموم و آلاینده ها در غذا و محیط ورود کنند و از اتحادیه گیاهپزشکی نیز خواستند که پل ارتباط با بخش خصوصی را تقویت نماید.

خانم دکتر شیخ الاسلام، نایب رییس اتحادیه بر هدف مشخص در سلامت غذا تاکید و اشاره ای به پیگیری فرهنگستان علوم پزشکی بر مگاپروژه ارگانیک داشتند.

آقای دکتر امینیان، خواستار صراحت بیشتر شدند و متعاقبا آقای دکتر ابراهیمی، خانم مقدم، آقای دکتر شیرازی از انجمن بیماریها به تشکیک در عضویت انجمن حشره شناسی در اتحادیه و شیوه نامه برگزاری کنگره گیاهپزشکی پرداختند

آقای دکتر قربانی، خانم خسروی، دکتر مومنی و دکتر امینیان از انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران با اشاره به جلسه مشترک با انجمن حشره شناسی، سوابق پیشنهاد این جلسه مشترک را یادآوری نمودند.

رییس اتحادیه از ساعت 15:45 حدود 15 دقیقه ضمن معرفی مجدد وبگاه اتحادیه بعنوان مرجع شفاف فعالیتهای اتحادیه به اشاره به سوابق همکاری خود با انجمن حشره شناسی بعنوان دبیرتخصصی کنگره 21 (تعداد مقالات حشره شناسی در آن زمان برابری می کرد با کل مقالات فعلی کنگره و کنگره بیماری شناسی) به تبیین ماده 5 اساسنامه اتحادیه و مبانی خروج از اتحادیه با اجازه مجمع و نه صرفا به اختیار عضو پرداختند. پاسخ نیز طی رونوشت نامه شماره 529 مورخ 15 مرداد 1399 به انجمن حشره شناسی تقدیم و توسط دبیر وقت انجمن نیز اعلام وصول شده است. هماهنگی های لازم بین انتظارات دو انجمن و انجمن های برگزارکننده در شیوه نامه برگزاری کنگره گیاهپزشکی مصوب 31 شهریور 1394 تبیین و مصوب شده است.  تشکیک مجدد پس از جلسه دی 98 با انجمن و پس از چندین مجمع عمومی اتحادیه و با توجه به پاسخ دکتر خرازی رییس وقت انجمن حشره شناسی به نامه رییس وقت اتحادیه (مجددا نامه ها و شیوه نامه در اختیار رییس و نایب رییس انجمن حشره شناسی قرار گرفت) که حاکی از اطلاع انجمن از شیوه نامه است سبب تقویت نظام هماهنگی در درون و برون اتحادیه و کنگره نخواهد بود و حتی به بند سوم ماده 5 اساسنامه نزدیک می شود، علی ایحال در مجمع می تواند مطرح و پس از استماع نقطه نظرات اعضا اتحادیه تصمیم مقتضی می توان گرفت و تا آن زمان ملاک عمل خواهد بود.

دکتر خیری بعوان بازرس علی البدل اتحادیه: ضمن اشاره به حضورشان در اکثر کنگره های گیاهپزشکی از ابتدای تشکیل آنها، مخالفت خود را با بیان یکی از اعضا جلسه که کنگره را حاصل تصمیم دو انجمن دانستند به صراحت اعلام کردند.

دکتر جعفری به خلاصه ای از روند تشکیل جلسه پس از جلسه ای با انجمن حشره شناسی در سال قبل پرداختند که بر خلاف انجمن حشره شناسی، تمایل به حضور در اتحادیه را اعلام و این جلسه مشترک را پیشنهاد نمودند و در ادامه با توجه به جایگاه فعلی خود، برای حمایت از تشکل های علمی اعلام آمادگی کردند و از پیشنهادات برای تقویت و افزایش مشارکت نخبگان و تشکل‌های علمی استقبال کردند.

آقای دکتر طالبی در پایان جلسه به جمع بندی جلسه پرداختند. و از خانم مقدم خواستند پیش نویس صورتجلسه را پس از اطلاع ایشان برای دکتر جعفری، رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران و دکتر رضاپناه، رییس اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران جهت حک و اصلاح ایشان ارسال نماید

 

صورتجلسه 91 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401 از ساعت 10 تا 11:30 حضوری و تلفنی با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه برگزار شد (با آقای دکتر امینیان تلفنی صحبت شد)

با توجه به لغو مجدد جلسه مشترک با دو انجمن از جمله در روز چهارشنبه 7 اردیبهشت، جلسه هیات مدیره نیز به تعویق افتاد و ضمن جلسات کوتاه تلفنی، هماهنگی و تقسیم وظائف در خصوص برنامه های حضوری و مجازی در جریان پس بهبود شرایط حضور در جلسات پس از پاندمی کروناویروس، از جمله اجلاس روز جهانی تنوع زیستی (اول خرداد) و روز ایمنی غذا (7 ژوئن) پس از روز محیط زیست بعمل آمد تا در اجلاس های مربوط نمایندگان اتحادیه شرکت نمایند و مصاحبه های لازم انجام و در وبگاه اتحادیه نیز منعکس شود.  ضمنا مسایل مالی اتحادیه نیز بررسی و به بانک نیز مراجعه شد.

مصوبات:

روزهای جهانی و ملی مربوط در تقویم کاری اتحادیه درج تا مشارکت موثرتری در برنامه ها داشته باشیم

 

صورتجلسه 90 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز سه شنبه 30 فروردین 1401 از ساعت 10 تا 11:30 در کانال وبینار اتحادیه با حضور اعضاء هیات مدیره و مهمانان، دکتر رفیع نژاد و مهندس شریعتمدار با ریاست دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه برگزار شد (آقای دکتر امینیان نتوانستند خود را به جلسه برسانند  و در ساعت دیگری ضمن حضور به مسایل مالی اتحادیه رسیدگی کردند)

پیرو جلسات کوتاه تلفنی، مجددا سال پر خیر و برکت برای اعضا محترم اتحادیه مسالت شد و طبق معمول جلسات، از بازرس اتحادیه علمی سوال شد، آیا مورد خاص یا مکاتبه خاصی با جنابعالی صورت گرفته است؟ بازرس اتحادیه ضمن تبریک سال نو به گزارشی از روند کنگره گیاهپزشکی و مشکلات ارسال ایمیل دستجمعی سایت کنگره پرداختند.

با توجه به عضویت اتحادیه در شبکه بیماریهای ویروسی کشور، گزارشی از روند جلسات شورای راهبردی و جلسات شورای آموزشی و پژوهشی شبکه ارایه شد و بر همکاریهای دو و چند جانبه تاکید و ادامه کار کارگروه های بین رشته ای مانند کارگروه ناقلین بیمارگرهای مشترک، از جمله زیکا و تب کریمه کنگو مجددا توصیه شد.

 

صورتجلسه 89 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز یکشنبه 15 اسفند 1400 از ساعت 15:30 تا 16 در کانال وبینار اتحادیه با حضور اعضاء هیات مدیره و با حضور اکثر مدعوین (دکتر ارجمندی، دکتر پارسی، دکتر حسین نجفی، دکتر جوان نیکخواه، دکتر طالبی، دکتر سهیل اسکندری،) با ریاست خانم دکتر شیخ الاسلام و دکتر رضاپناه (و منشی جلسه) رییس اتحادیه برگزار شد (آقای دکتر صبوری نتوانستند خود را به جلسه برسانند به دلیل میزبانی جلسه همزمان)

ابتدا به تایید ویا اصلاح دستور کار پیشنهادی توسط حضار پرداخته شد

دستور کار اولیه:

تعیین رییس و منشی جلسه (پیشنهاد می شود از پیشکسوتان، مهندس شریعتمدار، دکتر ارشاد، دکتر پارسی ویا خانم دکتر شیخ الاسلام ریاست و انشاء صورتجلسه یک ساعته را بپذیرند)

گزارش از حضور فعال اتحادیه در نشست های شورای انجمن های علمی (دکتر رضاپناه، رییس اتحادیه)

گزارش بازرس اتحادیه (دکتر صبوری)

استماع صحبتها و پیشنهادات اعضا اتحادیه(با توجه به سوابق مکاتبات رییس انجمن حشره شناسی ایران، دکتر طالبی، رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران، دکتر جعفری، رییس انجمن قارچ شناسی ایران، دکتر جوان نیکخواه و احیانا راسا و نمایندگان انجمن ها، نهادها و تشکل های عضو اتحادیه)

جمع بندی پنل و تعیین نحوه پیگیری پیشنهادات

پیوستن به لینک حضور در وبینار و مشارکت در مباحث سلامت غذا به عنوان دغدغه اجتماعی این ایام و فصل

خلاصه دستور کار اولیه (تعیین رییس و منشی جلسه، گزارش های رییس و بازرس اتحادیه، استماع صحبتها و پیشنهادات اعضا اتحادیه، جمع بندی پنل، تعیین نحوه پیگیری پیشنهادات

پیوستن به لینک حضور در وبینار سلامت محصولات کشاورزی https://b2n.ir/plantphysiology-1400)

پس از تلاوت سوره حمد، بر اساس دستور کار با اجماع حاضرین، رییس جلسه و هم اندیشی خانم دکتر شیخ الاسلام تعیین و ایشان نیز اداره جلسه و ثبت صورتجلسه را به رییس اتحادیه تفویض کردند.  با توضیحات رییس اتحادیه ضمن تشکر از حاضرین در هم اندیشی 31 اتحادیه علمی و وبینار متعاقب آن، از مهمانان (غیر عضو اتحادیه) نیز تشکر کردند و با توجه به ضییق وقت گزارش خود و بازرس را به آخر جلسه و یا بعد موکول کردند تا از نقطه نظرات حضار و حتی مهمانان بهره برداری بیشتر شود.

دکتر علی اصغر طالبی رییس انجمن حشره شناسی ایران حدود 11 دقیقه بر ضرورت ایفای نقش انجمن ها، تشکل ها، اتحادیه ها و حتی نهادهای موظف در اعتلای سلامت غذا، توسعه قابل قبول کنترل بیولوژیک، تبیین الزامات اجتماعی مربوط تاکید نمودند و به نرخ بیکاری و صوری بودن برخی فعالیت ها اشاره نمودند.  پیشنهاد دادند به نظام گیاهپزشکی کشور فکر شود و ضرورت حرفه ای نظام پزشکی و نظام دامپزشکی را مورد استناد قرار داده و از انجمن ها و اتحادیه پیگیری موضوع را در قالب تشکیل کارگروه های لازم مطالبه نمودند.

دکتر حسین نجفی، رییس انجمن علوم علفهای هرز حدود 8 دقیقه ضمن ارایه گزارشی از جلسه بررسی پیامدهای حذف علفکشها، ضمن تشکر از حضور رییس اتحادیه، از عدم حضور مسئولین مربوط انتقاد کردند و بر ضرورت تبیین جایگاه تشکلهای علمی تاکید کردند و آن را شرط احیا مرجعیت و اثر گذاری لازم انجمن های علمی دانستند و اشاره داشتند در اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی مدرن نیز این مساله را اخیرا متذکر شده اند و دیدار با رییس موسسه، سازمان و سازمان حفظ نباتات را پیشنهاد کردند

دکتر جوان نیکخواه، رییس انجمن قارچ شناسی ایران (در 9 دقیقه)، ضمن تشکر از فعالیت های اتحادیه، اتحادیه را صدای انجمن ها عنوان کردند و از میزبانی این جلسه و جلسات و مجامع انجمن قارچ شناسی ایران در کانال وبینار اتحادیه قدردانی کردند. پس از تشریح فعالیت های انجمن، بر تمرکز بر فعالیت های جاری و خود خواسته انجمن ها تاکید کردند و عدم ارجاع مسایل از سیستم اجرایی کشور به انجمن ها و اتحادیه های علمی را یک ایراد بزرگ تلقی کردند و پیشنهاد دادند تا رفع این معضل اجتماعی و اداری، حداقل موانع توسعه علمی مجلات علمی انجمن ها را بر دارند تا قابل رقابت با مجلات منطقه ای و بین المللی بشویم و دست از خودزنی بردارند.

از مهمانان، آقای دکتر لورنس انویه تکیه از ارومیه (در 3 دقیقه) ضمن تشکر از برگزاری این هم اندیشی و وبینار متعاقب آن، از باز بودن این جلسه به روی علاقمندان تشکر و خواستار تبیین الزامات برای حضور صادرات ایران به کشورهای دیگر بر اساس مقررات بین المللی و سازمان تجارت جهانی شد تا مشکلی مثل منع صادرات فلفل و رفع این ممنوعیت از دیروز نباشیم.

از مهمانان، خانم دکتر مینا راستگو از دانشگاه ارومیه (در 3 دقیقه)، ضمن تشکر از اتحادیه علمی ، پیشنهاد دادند در سطح استانی کارگروه هایی تشکیل شود تا در کارهای علمی موازی کاری نشود و افراد همدیگر را بشناسند

دکتر امینیان (در 9 دقیقه)، عضو هیات مدیره و نماینده انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران به چالش خروجی موثرتر کارهای انجمن ها و تشکل های علمی اشاره کردند و بر پیگیری این موضوع تاکید کردند

مقرر شد هیات مدیره به اتفاق تعدادی از اعضا موضوعات را پیگیری نمایند

جلسه با جمع بندی خانم دکتر شیخ الاسلام ساعت 16 به پایان رسید و حضار به حضور در وبینار سلامت محصولات کشاورزی (پوستر ذیل) ملحق شدند

صورتجلسه 88 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز پنجشنبه 21 بهمن 1400 از ساعت 10:45 تا 12:15 در کانال وبینار اتحادیه با حضور اکثر اعضاء هیات مدیره و با حضور اکثر مدعوین (دکتر ارشاد، دکتر ارجمندی و دکتر جوان نیکخواه) با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه برگزار شد (آقای دکتر امینیان نتوانستند خود را به جلسه برسانند)

با توضیحات مجدد رییس اتحادیه در خصوص نامه 18 دی 1400 انجمن حشره شناسی ایران با مهر و امضا انجمن و انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران، موضوع مجددا در جلسه مطرح و با توجه به سوابق، علی الخصوص نامه 15 مرداد 1399 اتحادیه علمی بحث شد؛ قرار جدید جلسه 25 بهمن ساعت 10 صبح با توجه به شرایط صعودی ابتلا به کرونا نا مناسب تشخیص داده شد.

طبق معمول جلسات، از بازرس اتحادیه علمی سوال شد، آیا مورد خاص یا مکاتبه خاصی با جنابعالی صورت گرفته است؟ بازرس اتحادیه ضمن تفقد، تحلیل خود را از این مکاتبات ارایه دادند و از عبارت "بزرگ" در نامه و روش و منش اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط انتقاد کردند.  پیشکسوتان و مدعوین جلسه نیز ضمن تفقد از تلاش های اتحادیه، در بحث مشارکت فرمودند و بر محوریت اتحادیه تاکید داشتند و علت نداشتن دستور کار در نامه 18 دی را سوال کردند و با توجه به شرایط، تمایل به حضور در جلسه در دبیرخانه دو انجمن نداشتند، لذا فضای باز و محلی که اتحادیه مشخص می نماید بعنوان راه حل پیشنهاد شد.

ضمنا جلسه مجازی امروز شبکه تحقیقات  بیماریهای ویروسی (متعاقب همین جلسه)، جلسه 23 بهمن شورای انجمن ها و هم اندیشی سی و یکم اتحادیه عصر 15 اسفند با مشارکت انجمن فیزیولوژی گیاهی در خصوص سلامت محصولات کشاورزی اطلاع رسانی شد. هم اندیشی ها با دشواری خاص خود هماهنگی می شود و فرصت مناسبی نه تنها برای اشخاص بلکه برای انجمن ها برای بیان دیدگاه هایشان بوده و خواهد بود. بعلاوه انجمن های عضو اتحادیه نیز که سطح مشارکت متنوعی (قابل قبول، خنثی و گاه غیرقابل قبول) در امور مربوط به اتحادیه از خود نشان می دهند، بر اساس بحث های گذشته و همانند برخی فدراسیون ها، دسته بندی شوند و انجمن های در صدر و در پایین جدول مشارکت و فعالیت در انتخابات متمایز باشند یا دارای کرسی مشخص و محدود باشند لذا شایسته است تمهیداتی در این خصوص توسط هیات مدیره تدبیر شود و همچنین تمهیدات لازم برای تعیین افراد با صلاحیت برای ریاست کنگره لحاظ شود تا منوط به معرفی دو انجمن نباشد و از انجمن های دیگر نیز بتوانند رییس کنگره باشند.

پیشنهاد شد برای سه کرسی هیات مدیره، از گروه انجمن های 2، 6 و 4  هر کدام یک کرسی داشته باشند و بازرس نیز از دو گروه آخر انتخاب شود

 

صورتجلسه 87 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

پس از دو بار تعویق جلسه در روز پنجشنبه 23 دی 1400 از ساعت 20 تا 21:30 در واتساپ با حضور همه اعضاء هیات مدیره با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه برگزار شد.

با توجه به مشورت های هفته اخیر پس از جلسه هیات مدیره بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران از ظهر 18 دی 1400 و تماس تلفنی عصر 19 دی دکتر حسین جعفری بعنوان رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی ایران برای ادغام آن کنگره در کنگره گیاهپزشکی شهریور 1400 و مشورت با دکتر ارشاد و مشورت های ایشان با دیگر پیشکسوتان از جمله دکتر ایزدپناه، موضوع مجددا مطرح و پس از بحث اعضا، از این حرکت استقبال و در راستای افزایش اتحاد و انسجام در گیاهپزشکی کشور قلمداد شد.

نامه 18 دی 1400 انجمن حشره شناسی ایران با مهر و امضا انجمن و انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران در جلسه مطرح و با توجه به سوابق، علی الخصوص نامه 15 مرداد 1399 اتحادیه علمی بحث شد؛ روند برگزاری هم اندیشی سی ام اتحادیه 15 دی و همینطور هم اندیشی های قبل و بعد فرصت مناسبی نه تنها برای اشخاص بلکه برای انجمن ها برای بیان دیدگاه هایشان است، علیهذا پیشنهاد شد که استقبال شود و در وقت مقتضی در نیمه بهمن و یا در اولین هم اندیشی یا مجمع صحبت های دو انجمن استماع گردد.

ضمنا اشاره ای به جلسه 22 دی اتحادیه های علمی کشاورزی و منابع طبیعی با مرجع ملی تنوع زیستی و توافق برای عضویت اتحادیه ها در شورای مشورتی مرجع ملی شد. ضمن اینکه با اتحادیه زیستی در حال تنظیم تفاهم نامه هستند.  البته انتظار دارند که در همایش هر ساله تنوع زیستی اول خرداد حضور و در مباحثی مثل تغییراقلیم و گیاهان مهاجم انجمن ها فعال باشند. با توجه به سوابق موضوع در مورد پنجم صفحه کنسرسیوم ها و تفاهم نامه های وب سایت اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران نیز موضوع منعکس و فعالیت های مربوط توسط اعضاء هیات مدیره، بازرس و انجمن ها رصد خواهد شد.

در پایان جلسه ایمیل اخیر کمیسیون انجمن ها همراه با نامه وزارت تعاون در دستور به استانها برای تسهیل صدور مجوز کارآفرینی به انجمن ها مطرح و جملگی بر تبلیغاتی بودن اینطور حرکت ها اشاره کردند و تصمیم خاصی بر آن مترتب نشد. بعلاوه به عدم حمایت مالی حتی اندک وزارت علوم و وزارت بهداشت از انجمن ها و اتحادیه ها مجددا اشاره شد و اینکه علیرغم دوبار صحبت با دکتر جلالی حتی از یک میلیارد تومان تخصیص سازمان برنامه به این امر نیز حاصلی برای تشکل های علمی مشاهده نشد

 

صورتجلسه 86 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران (و هم اندیشی فصلی شماره 27 اتحادیه):

روز جمعه 12 آذر 1400 سوم دسامبر از ساعت 18 تا 19 در کانال وبینار اتحادیه با حضور اعضا اتحادیه طبق دستور کار اعلامی در گروه های واتساپی هیات مدیره و اتحادیه:

دستور کار جلسه 86 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران (و هم اندیشی فصلی شماره 27 اتحادیه)

گزارشی از کارگروه های مرتبط با روز بین المللی No pesticide use day، روز پنجم دسامبر روز جهانی خاک، هم اندیشی ساعت 22 چهارشنبه ها با انجمن مسئولیت پذیری اجتماعی، وب سایت اتحادیه

مشورت برای پاسخگویی بهتر به نامه 8 آبان 1400 وزیر محترم علوم در خصوص سامانه پیشنهادات

ردیف نام نام خانوادگی عنوان موضوع سطح کلان موضوع سطح میانی موضوع سطح خرد چکیده کلمات کلیدی (با کاما جدا شوند) اعتبار لازم زمان مورد نیاز

موارد مدنظر مدعوین

جلسه از ساعت 17:30 با حضور اعضا و با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه برگزار شد

حاضرین: خانم دکتر شیخ الاسلام، آقایان دکتر صبوری، دکتر امینیان، دکتر رضا ارجمندی، دکتر مجتبی محرمی، دکتر علی اصغر طالبی، دکتر علیجان تبرائی، دکتر بهرام طاهری، دکتر محمد برزعلی، دکتر حسین نجفی، دکتر شجاعی، دکتر سهیل اسکندری، مهندس حسین کاظمی (خبرنگار و فعال رسانه) و رضاپناه

مراتب تفقد و عذر خواهی عدم امکان حضور دکتر ایزدپناه، دکتر پارسی، دکتر ارشاد، مهندس شریعتمدار، دکتر رحیمیان، دکتر جوان نیکخواه، دکتر هدایت حسینی، دکتر خوش محبت و دکتر عشاقی نیز به اطلاع حاضرین رسانده شد و از تفقد شان تشکر و یادی از تلاش های موثر ایشان در رشد تشکلهای علمی و کاهش مصرف سموم شد.

طبق دستور کار اعلامی، رییس اتحادیه جلسه را آغاز و قبل از هر چیز از بازرس اتحادیه خواستند اگر موردی، اعتراضی و تخلفی برای طرح قبل از دستور کار وجود دارد، بفرمایند.  آقای دکتر صبوری، ضمن تشکر خواستار پیگیری دستور کار شدند، لذا رییس اتحادیه گزارشی از خبرهای صفحه اول که شاخصی از فعالیت های اتحادیه به شمار می آیند به جلسه ارایه کردند و خبرهای در حال تکمیل این صفحه را گزارش آنلاین اتحادیه اعلام کردند و آن را سبکی برای ارایه گزارش مستمر و به روز به اعضا و کمیسیون انجمن ها معرفی کردند.  چرا که روند گزارش گیری سال یکبار کمیسیون انجمن ها عایدی برای تشکل های علمی در بر نداشته است.  در ادامه به صفحات وب سایت اتحادیه (با حدود 35 هزار بازدید از زمان افتتاح)، معرفی اتحادیه، اعضا، صورتجلسات، کنسرسیوم ها، تفاهم نامه ها و کارگروه ها پرداختند و بر ساختارسازی تحقیق و توسعه لازم با برد منطقه ای برای آنالیز ریسک تاکید کردند و ضمن تشکر از حضور اکثر اعضا اتحادیه در این هم اندیشی، از حضور دکتر بهرام طاهری رییس نکسوس و HSE دانشگاه امیرکبیر در جلسه و آقای حسین کاظمی بعنوان نماینده خبرنگاران مضاعف تشکر کردند و بر ادامه همکاری و حضور در هم اندیشی ساعت 22 چهارشنبه های انجمن مسئولیت پذیری اجتماعی مجددا تاکید کردند.

در پی انتشار اخباری برای ممانعت صادرات برخی محصولات غذایی به روسیه، مجددا بر ضرورت نظم آفرینی منسجم آنالیز ریسک برای احیا آبرو بازرگانی و صادراتی تاکید شد.  آنالیز ریسک در درون خود انسجام رسانه، سیاست، مدیریت و علم را نهادینه کرده است.  جای تعجب است که سازمان های مسئول بجای ایجاد یک نظم کنسرسیومی و حتی منطقه ای، هر بار به فرافکنی، پاسگاری و گوشه ای از آیین نامه سال 1346 خود و رسانه را مشغول می کنند و فرصت سوزی در شرایط تحریم می نمایند.

اکثر حضار ضمن اظهار نظر در خصوص موارد دستور کار جلسه، مراتب خرسندی خود را از این جلسه و تداوم این جلسات اعلام کردند

جناب آقای دکتر امینیان، خزانه دار اتحادیه، بر ضرورت جلسه حضوری تاکید و خواستار عدم تعارف در ساختارسازی لازم شدند.

آقای دکتر صبوری، خواستار ارسال رونوشت پاسخ به نامه 8 آبان وزیر علوم به اتحادیه شدند تا پاسخگویی بهتر به نامه 8 آبان 1400 وزیر محترم علوم در خصوص سامانه پیشنهادات، و موضوعات بین رشته ای داشته باشیم.

جلسه با عبور از ساعت 19، در ساعت 19:15 با عکس دستجمعی به کار خود پایان داد.

صورتجلسه 85 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

که قرار بود در روز جمعه 28 آبان 1400 از ساعت 16 تا 18:30 برگزار شود، در روز یکشنبه 30 آبان 1400 از ساعت 18 تا 19 در کانال وبینار اتحادیه با حضور اعضا و با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه برگزار شد و با دکتر ایزدپناه نیز مشورت های لازم انجام شد و توفیق نشد در خدمت دکتر ارشاد باشیم.

طبق دستور کار اعلامی در گروه واتساپی هیات مدیره، گزارشی از روند برگزاری همایش ملی ششم زعفران در روزهای (25،) 26 و 27 آبان با همکاری اتحادیه علمی، ارایه شد و علل استفاده اسپانیا از کشت 120 هزار هکتاری زعفران در ایران و امکان ایفای نقش ایران در کشت فراسرزمینی و حتی دامپروری ارگانیک بحث شد.  رضاپناه مجددا بر ضرورت توسعه کشت و کار فراسرزمینی ارگانیک و ساختارسازی تحقیق و توسعه لازم با برد منطقه ای تاکید و گزارشی از روند مذاکرات مربوط به جلسه ارایه داد.

هم اندیشی ساعت 22 چهارشنبه 4 آذر انجمن مسئولیت پذیری اجتماعی اطلاع رسانی شد.

سرکار خانم دکتر شیخ الاسلام، نایب رییس اتحادیه ضمنا ارایه نامه ای از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای حمایت از 10 طرح پژوهشی، توصیه های برای تهیه پروپوزال برای اطلاعیه سال های آینده این صندوق داشتند، چرا که مهلت امروز پایان می یافت.

جناب آقای دکتر امینیان، خزانه دار اتحادیه، با توجه به کلاس در شرایط قطع کمتر زودتر جلسه را ترک کردند.

برای پاسخگویی بهتر به نامه 8 آبان 1400 وزیر محترم علوم در خصوص سامانه پیشنهادات،پیش نویس اولیه برای پاسخ به نامه 8 آبان وزیر نیز تهیه و مقرر شد بیشتر روی آن کار شود.

 

صورتجلسه 84 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز یکشنبه 23 آبان 1400 از ساعت 11 تا 12 در کانال وبینار اتحادیه با حضور همه اعضا و با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه برگزار شد

طبق دستور کار اعلامی در گروه واتساپی هیات مدیره، گزارشی از روند برگزاری هم اندیشی 19 آبان با همکاری سایر اتحادیه های علمی، پنل سوم به ریاست این اتحادیه ارایه شد.  متعاقب آن در هم اندیشی ساعت 22 همان روز انجمن مسئولیت پذیری اجتماعی حضور داشتیم.  از همکاری انجمن قارچ شناسی و انجمن کنه شناسی در برگزاری برنامه های مشترک در دو ماهه اخیر نیز قدردانی شد و گزارش فعالیتها بر اساس  اولین خبر صفحه اصلی سایت و لینکهای آن با کارهای کارگروه های اتحادیه (در قالب اخبار در حال تکمیل) ارایه شد.

نامه های ثبتی از مرز 1000 شماره ثبت عبور کرد و بیش از 32500 بازدید از وب سایت اتحادیه نیز ثبت شد.

رضاپناه از توسعه کشت فراسرزمینی ارگانیک، پیرو بازدید و مذاکرات اخیر رییس اتحادیه از مرکز مختلف خبر دادند.

سرکار خانم دکتر شیخ الاسلام، نایب رییس اتحادیه گزارشی از وضعیت طرح با دفتر بهبود تغذیه در روستا ها مجددا ارایه کردند.

جناب آقای دکتر امینیان، خزانه دار اتحادیه، ضمن اظهار تاسف از برخی روندها در کمیسیون انجمن ها، بهبود شرایط را برای انجمن های علمی و تعاملات بین ها ضروری دانستند.

برای پاسخگویی بهتر به نامه 8 آبان 1400 وزیر محترم علوم در خصوص سامانه پیشنهادات مقرر شد تا پایان هفته پس از تعامل با انجمن های مربوط بر اساس کارگروه های اتحادیه علمی پیشنهادات ارایه شود

 

صورتجلسه 83 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز پنجشنبه 25 شهریور 1400 از ساعت 17 تا 18:30 در کانال وبینار اتحادیه با حضور همه اعضا و با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه برگزار شد

طبق دستور کار اعلامی در گروه واتساپی هیات مدیره، گزارشی از روند برگزاری جلسه شورای انجمن های علمی که روز قبل از ساعت 17 تا 21 برگزار گردید توسط رضاپناه، رییس و دبیر اتحادیه ارایه شد و از گزارش دبیر شورا مبنی بر نامشخص بودن وضعیت یک میلیارد تومان کمک پرداختی سازمان برنامه و بودجه به انجمن ها و بی اعتنایی بازرس شورا به این عبارت که چند دقیقه قبل در حضور ایشان ارایه شده بود، اظهار تعجب و تاسف نمود.  این در حالیست که مسایل ریز دیگر مد نظر ایشان بود، برای مثال وکالت انجمن کنه شناسی ایران را که همگی در حال برگزاری کارگاه علمی بودند نپذیرفتند و اعلام کردند پاسخ را به ایمیل دکتر صبوری ارسال کرده اند و در جلسه هم امکان هماهنگی مجدد یا بررسی صحت و سقم تصمیم بازرس و دبیرخانه شورا ممکن نبود و دقیقا با فاصله یک رای، نماینده اتحادیه نتوانست رای بازرس علی البدل را بدست آورد، البته با تعاملات چند هفته اخیر راسای اتحادیه ها، دو نفر از راسای اتحادیه های علمی در هیات مدیره جدید شورا رای آوردند و امید می رود کاندیدهای مد نظر جلسات راسای اتحادیه ها نگاه جدیدی را به دنبال بیانیه چند روز قبل 9 اتحادیه پیگیری نمایند.

بعلاوه گزارشی از وضعیت سایت اتحادیه که تا کنون بیش از 27000 بازدید داشته است به جلسه ارایه شد و با تشریح اولین خبر صفحه اصلی سایت و لینکهای آن با کارهای کارگروه های اتحادیه (در قالب اخبار در حال تکمیل) نوعی ابتکار قابل ترویج بین تشکلهای علمی و اجتماعی است و بنحوی گزراش مستمر رییس و دبیر اتحادیه به هیات مدیره و اعضا محسوب می شود

مقرر شد موضوع یک میلیارد تومان کمک به اتحادیه ها که با پیگیری رییس اتحادیه گیاهپزشکی به وزارت علوم و کمیسیون اختصاص داده شده بود و در جلسلات یک ماه قبل اتحادیه که دکتر امینیان هم حضور داشتند و مطرح شد و قبل از جلسه دیروز نیز شخصا با دکتر جلالی مطرح گردید، کماکان پیگیری گردد و اینکه شورای انجمن ها قصد داشته همان پول یا یک میلیارد تومان دیگری را به شورا و انجمن های مربوط اختصاص دهد نیز بررسی گردد.

سرکار خانم دکتر شیخ الاسلام، نایب رییس اتحادیه گزارشی از وضعیت طرحی با دفتر بهبود تغذیه در روستا ها مجددا ارایه کردند و از هیات مدیره برای بازدید و حمایت از این حرکت دعوت کردند.

رضاپناه از معرفی برخی انجمن های عضو از جمله انجمن غذا و تغذیه حامی سلامت به کنسرسیومی برای توسعه کشت فراسرزمینی ارگانیک، پیرو مذاکرات اخیر رییس اتحادیه با مرکز مختلف خبر دادند. بعلاوه خلاء حضور نمایندگان دولتی و تشکل های ایرانی در بیستمین کنگره بین المللی ارگانیک و پری و پست کنفرانس های آن را موجب ضعف در اثرگذاری ملی و منطقه ای در این خصوص که با سلامت ملی و منطقه ای در ارتباط است دانستند. گزارشی از وضعیت و پیگیری های کنسرسیوم ها و تفاهم نامه های اتحادیه نیز ارایه شد.

جناب آقای دکتر امینیان، خزانه دار اتحادیه، ضمن اظهار تاسف از برخی روندها در شورای انجمن ها، بهبود شرایط را برای انجمن های علمی و تعاملات بین ها ضروری دانستند. بعلاوه خواستار جلسه حضوری با توجه به روند کاهشی تلفات کرونا نسبت به پیک چند هفته گذشته و افزایش واکسیناسیون شدند.

جناب آقای دکتر صبوری، گزارشی از روند برگزاری جلسه سخنرانی انجمن کنه شناسی ایران و اتحادیه علمی، دو روز قبل در کانال وبینار اتحادیه و همچنین کارگاه علمی مشترک دیروز و امروز ارایه کردند و قرار شد ایمیل ارسالی از شورا را برای اتحادیه نیز ارسال فرمایند تا مشکل روز گذشته بررسی گردد

جلسه ساعت 18:30 با ادای احترام مجدد نسبت به مرحوم دکتر محمد همسر خانم دکتر شیخ الاسلام پایان یافت.

 

صورتجلسه 82 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز شنبه 9 مرداد 1400 از ساعت 11 تا 12 در کانال وبینار اتحادیه با حضور دکتر جعفر ارشاد، اعضا و با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه پس از تماس های تلفنی مکرر آخر هفته قبل برگزار شد و در خصوص نامه مد نظر اتحادیه کشاورزی مدرن بحث شد

 

صورتجلسه 81 هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران:

در روز یکشنبه 27 تیر 1400 از ساعت 13:30 تا 15:30عمدتا حضوری  در رستوران بلوط و با ریاست (و منشی) رییس اتحادیه برگزار شد (بایگانی صورتجلسه های مکتوب در دبیرخانه اتحادیه)

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها